یزدفردا:رونمایی از اطلس خلیج فارس نه بخاطر سخنان و ادعاهای بی‌پایه و اساسی است که مطرح شده بلکه به منظور ارج نهادن به فعالیتی علمی و تاریخی در جهت ارزش‌ها و آرمان‌های ملت ایران است.

رئیس‌جمهور نامگذاری روز ملی خلیج فارس را تأکید ملت ایران بر سابقه طولانی و تاریخی گسترش تمدن و فرهنگ ملت ایران در گستره زمین دانست و اظهار داشت: خلیج فارس حلقه اتصال تاریخی ملت‌ها پیرامون فرهنگ و تمدن ارزشمند توحیدی و انسانی ملت ایران است.

به گزارش یزدفردا به نقل از دولت ،دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از «اطلس خلیج فارس در آینه اسناد» با تبریک رونمایی از این کتاب پرارزش به کسانی که دل در گرو تعالی انسان و ارزش‌های الهی دارند، گفت: این کتاب شامل مستندات تاریخی است که در طول تاریخ توسط شخصیت‌ها، ملیت‌ها و گروه‌های گوناگون گردآوری شده و در حقیقت یک کار علمی بسیار ارزشمند بشمار می‌رود که امیدواریم مورد استفاده همه محققان، دانشمندان و صاحبنظران قرار بگیرد.

رییس‌جمهور با اشاره به نامگذاری دهم اردیبهشت به عنوان روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: حقیقتاً جا داشت که یک روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به این عنوان نامگذاری شود چرا که خلیج فارس در واقع نماد فرهنگ، تاریخ و اندیشه ملت ایران است که از همه ظرفیت‌های طبیعی، جغرافیایی و فرصت‌های سیاسی در راستای بسط عدالت، انسانیت، محبت و اندیشه‌های الهی استفاده کرده است.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: خلیج فارس حلقه اتصال تاریخی ملت‌ها پیرامون فرهنگ و تمدن ارزشمند توحیدی و انسانی ملت ایران است و این آبراهه بسیار مهم در طول تاریخ در خدمت صلح، امنیت، تجارت آزاد، عمران و آبادانی تاجران طرف قرارداد با ایران و ملت‌های اطراف خلیج فارس بوده است.رییس‌جمهور تصریح کرد: خلیج فارس خلیج دوستی، محبت و صلح است.

دکتر احمدی‌نژاد گفت: از گذشته‌های دور سلطه‌گران و قدرت‌های فاسد به دنبال تسلط بر این منطقه بودند و راه آن را در ایجاد فاصله، ناامنی و کدورت بین‌ ملت‌های منطقه دیده‌اند و امروز ناوها و پایگاه‌های نظامی خود را به بهانه‌های گوناگون در منطقه مستقر کرده‌اند این عده کسانی هستند که حاضر نیستند برای رفاه و آسایش دیگران حتی کوچکترین گامی بردارند و همواره به دنبال منافع خود و چپاول ثروت ملت‌ها بوده‌اند.

رییس‌جمهور همچنین خاطر نشان کرد: رونمایی از اطلس خلیج فارس نه بخاطر سخنان و ادعاهای بی‌پایه و اساسی است که مطرح شده بلکه به منظور ارج نهادن به فعالیتی علمی و تاریخی در جهت ارزش‌ها و آرمان‌های ملت ایران است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا